رضايت علما و مراجع عظام تقليد از خدمات كميته امداد خميني(ره)

يزدفردا: تني چند از مراجع عظام تقليد و علماي اعلام در شهر قم در ديدار با نماينده ولي فقيه ،سرپرست و اعضاي شوراي مركزي كميته امداد خمنيي‌(ره) رضايت خود را از عملكرد و خدمات اين نهاد اعلام كردند .


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي كميته امداد ،آيت الله فاضل لنكراني طي سخناني اظهار داشت: كميته امداد يكي از دستاوردهاي مهم انقلاب اسلامي است كه اين خالي از نوعي اعجاز نيست و شبيه معجزه است و اين الهام و عنايت الهي است كه به حمدالله روز به روز كارها بهتر و عالي تر خواهد شد.
وي افزود:‌اگر كمكها و مساعدت هاي كميته امداد امام خميني نبود بسياري از خانواده هاي نيازمند دچار مشكلات فراوان اجتماعي ويژه مي‌شدند كه كميته امداد با تحت پوشش قراردادن افراد نيازمند از بسياري از جنايات ويژه هاي جامعه جلوگيري كرده است.
آيت الله نوري همداني نيز در اين ديدار اظهار داشت: كميته امداد امام خميني يادگار آن فقيه فرزانه، مدير، مدبر و بت شكن زمان حضرت امام خميني (ره) است كه سالهاست با حرارت و اشتياق بيشتري در اين راه رسالت بزرگ گام برداشته و روز به روز گسترده شده و اين توفيق بزرگي از سوي خداوند متعال است.
وي افزود: خداوند افرادي را قرين توفيق براي خدمتگذاري كرده است و آ‌نان را شايسته دانسته و در دل آنان دوست داشتن فقرا و خدمت به آنان را قرار داده است؛ قدر اين نعمت را بدانيد و منشأ خيرات و خدمت باشيد.
همچنين آيت الله مكارم شيرازي در اين ديدار گفت:‌ كميته امداد يك خدمت مستقيم دارد و يك خدمت غيرمستقيم كه گاه برتر از اولياست ؛عده زيادي از كساني كه افتاده‌اند را بلند مي كند و به راه مي اندازد تا خودكفا شوند و مهمترين خدمت امداد اين است كه مي گويند اسلام چنين برنامه هايي دارد و اين تبليغي براي دين مبين اسلام است.
آيت الله موسوي اردبيلي نيز در اين ديدار گفت: من همانطور كه تاكنون در جريان عملكرد كميته امداد امام خميني بوده‌ام معتقدم تنها نهادي كه در كشور بر طبق رضاي خدا حركت كرده و تخطي نكرده و نمي‌كند ،كميته امداد امام خميني است.
وي افزود: وسعت كار كميته امداد كار درستي است و مي بايستي رشد كند همه احساس مي كنند و مي بينند كه هر روز بر وسعت كار كميته امداد افزوده مي شود. لذا از كمك به امداد خسته نمي شوند و نمي گويند بس است. زيرا كار خلافي از اين نهاد نديده اند.
همچنين جوادي آملي ،مصباح يزدي، مسعودي خميني ،حسيني بوشهري ، شهرستاني و رضا استادي هر يك در سخناني از خدمات شايسته كميته امداد تقدير كردند.
گفتني است در ابتداي ديدارها حبيب الله عسگر اولادي نماينده ولي فقيه در كميته امداد امام خميني در سخناني به تشريح فعاليت هاي كميته امداد پرداخت.
وي همچنين با قدرداني از خدمات سيدرضا نيري ،سرپرست سابق و عضو شوراي مركزي كميته امداد اقاي انواري را به عنوان سرپرست جديد اين نهاد معرفي نمود.
حسين انواري سرپرست كميته امداد نيز اظهار داشت: آنچه كميته امداد را در اين سه دهه سرافراز نگه داشته است همه همت امدادگران است.
وي افزود: كميته امداد اين امانت بزرگ كه با دست با كفايت عبدصالح خدا بنا شده است با اخلاص امدادگران به بهترين شكل ممكن حفظ شده است. زيرا امدادگران محيط امداد را عبادتگاه خود مي دانند و به عنوان مثال و محل درآمد به آن نگاه نمي‌كنند به همين سبب خدمات امداد به صورت عاشقانه و خالصانه به بهترين بندگان خدا عرضه مي‌شود.

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا